Reis stress-vrij tijdens je vakantie

Reis stress-vrij tijdens je vakantie | RESCUE PLUS blog

M et een hectische levensstijl die de meesten van ons vandaag de dag hebben, is het nog nooit zo belangrijk geweest om een ​​pauze te nemen. Een vakantie stelt je in staat te ontspannen en de dingen te doen waar je van houdt met familie of vrienden, terwijl je het gedoe van de dagelijkse sleur thuis laat. Het is echter geen geheim dat het voorbereiden van een vakantie op zichzelf stressvol kan zijn!

Wij geven de beste vijf tips om vakantiestress te voorkomen en te genieten van je reis, waar je ook naartoe gaat.

1. Ga afgerond op vakantie

Is vrijdag je laatste werkdag en zit je zaterdag al in de auto of in het vliegtuig naar je favoriete vakantiebestemming? Niet doen! Grote kans dat je nog in je werkmodus zit. Je hoofd is nog bij dat laatste project en had je dat mailtje nou wel of niet verstuurd? Misschien kan je dat nog wel op de luchthaven doen of in de auto. Zorg dat je eerst een dag of twee/drie thuis bent om te detoxen van je werk.
Ben en blijf je daarnaast ook graag op de hoogte van wat er op je werk gebeurt? Heb je afgesproken dat ze je eventueel mogen bellen, appen of mailen? Niet doen. Die stand-by-modus zorgt ervoor dat je minder met je vakantie bezig bent en het is gebleken dat je na je vakantie, het vakantiegevoel ook minder lang vasthoudt.

2. Kom vroeg aan

Niets is een meer stressvolle start van je reis dan te laat komen op bijvoorbeeld de luchthaven. Hoe je er ook komt, of het nu met het vliegtuig, de trein of de bus is, zorg ervoor dat je genoeg tijd hebt ingecalculeerd voor onvoorziene vertragingen.
Denk bij het boeken van je vlucht aan het nemen van een vlucht rond het middaguur (afhankelijk van je bestemming) in plaats van vroeg in de ochtend. Dit geeft je meer tijd om ​​de laatste spullen in te pakken en naar het vliegveld te gaan. Het is beter om er vroeg heen te gaan en te ontspannen dan laat aankomen en gehaast de dag doorbrengen.
Wellicht een open deur maar; Vermijd wachtrijen door van tevoren op je vlucht in te checken. Dit bespaart je veel kostbare tijd op de luchthaven. Het betekent ook dat als je om een ​​of andere reden vertraging oploopt, jij je geen zorgen hoeft te maken over het inchecken. Zorg ervoor dat je de instapkaarten naar je smartphone verstuurt, omdat dit ook extra tijd scheelt.

3. Wees voorbereid

Ben jij voorbereid op alle fases van je reis? Pak vroeg in, advies is twee dagen van tevoren. Maak een checklist voor het inpakken om ervoor te zorgen dat je niets belangrijks vergeet. Door ervoor te zorgen dat je alleen de essentiële benodigdheden in je handbagage hebt, bespaar je ook tijd bij de beveiliging.

4. Ontspan en adem

Als je er tegenop ziet om te reizen met bijvoorbeeld het vliegtuig, neem dan enkele items mee die je zullen helpen je meer thuis en ontspannen te voelen. Of dit nu een goed boek is, je favoriete muziek, of een oogmasker voor een nachtvlucht, zorg voor een comfortabeler gevoel. Misschien heb je niet overal voldoende ruimte, maar je kunt altijd wat meditatie mindfulness- of ademhalingsoefeningen doen om je te helpen ontspannen.

5. Denk vooruit naar de bestemming

Laat niets aan het toeval over als je aan het andere eind van je reis komt. Items die thuis (medicijnen, paracetamol) gemakkelijk verkrijgbaar zijn, zijn misschien niet zo gemakkelijk verkrijgbaar in het buitenland!
Het is ook belangrijk dat je nadenkt over hoe je van het vliegveld naar het hotel gaat. Niets is erger voor je eigen stress dan wanneer je na een lange reis in een land aankomt en niet weet hoe je bij jouw hotel kunt komen.

Ondersteuning nodig?

Iedereen krijgt wel eens te maken met een RESCUE momentje. Hoe zorg je er echter voor dat jij je niet uit het veld laat slaan en de balans vindt?

RESCUE Plus met vitamine B5* en B12

Neem een van de RESCUE Plus met vitamine B5* en B12 producten, onder andere te koop bij Kruidvat en ETOS.

*Ondersteunt in stress-situaties en ondersteunt bij spanning en inspanning!

Lees meer »