Deze tips kunnen helpen tegen stress

Tips tegen stress RESCUE blog

S tress kan je ervaren door drukte op werk, vervelende privé omstandigheden of door drukte op school. Symptomen van stress kunnen bijvoorbeeld zijn hoofdpijn, concentratieproblemen of een verhoogde bloeddruk. Ervaar je stress? Dan kunnen onderstaande tips helpen bij het verminderen van stress.

Tip 1: stress verminderen door gezond eten

Iedereen ervaart stress op een andere manier, maar voor iedereen is gezonde voeding belangrijk. De één kan door stress ongezonder gaan eten en aankomen, de ander kan juist weinig eetlust hebben en daardoor afvallen. Als je stress wilt verminderen is het belangrijk om vetrijke voeding te vermijden. Dit kan er namelijk voor zorgen dat je sneller vermoeid raakt en je lusteloos voelt. Gezonde voeding is erg belangrijk als je stress ervaart.

Tip 2: doe anti-stress oefeningen

Anti stress oefeningen kunnen helpen bij het verminderen van stress. Denk hierbij aan ademhalingsoefeningen, meditatie of oefeningen om de spanning in je lichaam te verminderen.

Tip 3:  zorg voor genoeg beweging

Als je druk bent en je in een stressvolle situatie bevindt heb je vaak geen zin of tijd om te sporten. Maar in dit soort situaties is het juist belangrijk om tijd te nemen voor beweging. Genoeg beweging kan namelijk stress verminderen en ervoor zorgen dat de spanning in je spieren minder wordt. Ga bijvoorbeeld naar de sportschool of wandelen met een vriendin.

Tip 4: neem vitamine B5 en B12 tegen stress

Vitamine B5 en B12 helpen bij het verminderen van stress, zowel voor het lichaam als voor je geest. Zo ondersteunt vitamine B5 onder andere bij spanning en inspanning, stress situaties en draagt vitamine B5 bij aan de normale weerstand tegen stress. Vitamine B12 helpt onder andere bij vermoeidheid, geestelijke inspanning en ondersteunt je energieniveau. Ondersteuning nodig? Bekijk dan onze Bach RESCUE producten met deze vitamine. Je vindt ze in onze webshop.

Tip 5: verminder stress door een goede nachtrust

Een goede nachtrust kan ook helpen bij het verminderen van stress. Hierbij is het belangrijk dat je een ritme aanhoudt. Ga bijvoorbeeld om 23:00 uur naar bed en zet je wekker op een vast tijdstip. Zorg ervoor dat je acht uur slaap krijgt. Als je slecht in slaap komt kan het helpen om voor het slapen alle beeldschermen (televisie, telefoon, laptop) uit te doen, zodat je echt kan ontspannen. Lees bijvoorbeeld een boek, neem een warme douche of doe anti-stress oefeningen.


Ondersteuning nodig bij stress?

Inloggen

Wachtwoord vergeten?